onsdag 11 januari 2012

M-A-S-T-E-R!

Igår fick jag hem 2 skivor (det händer inte riktigt lika ofta nu) varav en av dem var Master med sin självbetitlade debut som spelades in under 80-talet. Fast den släpptes ju först 1990.
Av någon anledning har jag inte inhandlat plattan i något format förut.
Detta är en nyutgåva från tjeckiska Doomantia och är riktigt stilig med sk "metallic foil stamped" gatefold och genomskinlig fin vinyl. Efter att ha storstädat hemmet själv en hel jävla dag så lägger jag på denna fartfyllda skatt och jädrans vad humöret skjuter upp i takt med manglet! Jag finner ett sällsamt lugn och samtidigt lite extra energi av Masters sjuka musikaliska resa. Här snackar vi om tidig death metal med en helsikes massa mängder av kängpunk! Det är skitigt och rått, hysteriskt och bra. De var till och med igång med morbid musik innan Death...
Och skivan innehåller även en av de konstigaste och bästa covers av Black Sabbath jag någonsin hört, låten "Children Of The Grave"!
Lyssna och njut för helvete!

1 kommentar: