fredag 13 januari 2012

Their Satanic Majesties Request

Jag rotar runt lite bland skivorna hemma just nu och lyssnar igenom lite av varje. Det är en sån där härlig dag när man verkligen känner för det, att bara trivas, dricka lite lapsang och shoppa i sin egna skivhylla.
Dock shoppade jag lite igår i Göteborg, whoops! ;) Var där med Siv och min kära sambo för att titta på 2 konstutställningar - Frida Kahlo och Jan Lööf. Konstig blandning, säger ni?! Perfekt blandning med lidande och skrämmande barnprogram, säger jag.
Och vi hann sticka in nosarna i två skivbutiker mitt i mellan allt ätande hehe (de där två tycker om att äta!) och jag hittade snabbt alldeles för mycket. Dock försökte jag lugna mig och gå för det jag söker som är rätt billigt...
T ex The Rolling Stones med "Their Satanic Majesties Request" som de själva och många fans i princip hatar.
Perfekt, den tar vi! ;)
Har tänkt lägga vantarna på denna länge då den är skum och väldigt psykedelisk (för att vara Stones). Många kallar den en billig rip-off på Sgt. Peppers med Beatles och visst kan man ana att de fick idén till både musiken och omslaget från just den MEN jag tycker ju om Sgt. Pepper och även detta lilla flummiga alster från Stones. Vissa låtar är riktigt jäklans bra och jag har ju egentligen inte så mycket till övers för de tråkiga musikstunderna som jag tycker Stones ägnat sig en hel del åt i övrigt så jag skall absolut inte klaga på "Their Satanic..."!
För många herrans år sedan såg jag denna vinyl, fast då som ett original (och inte denna metalliskt glänsande), och fattade inte vad det var eller vem eller vilka eller va? - men förstod att jag måste skaffa detta i framtiden.
Ni vet, när man ser ett omslag och det bara suger till i ens musiksjäl! Sluuurp.
Måååste lyssna. Äga.
Så, denna var väldigt bra pris på och en fin liten remastrad variant som fick följa med. Måste jag ha nåt mer med Rolling Stones nu? I think not.
Lyssna bara på "She's a Rainbow" eller "2000 Light Years From Home"!
Bra flummigt.

Ge mig en spark i röven någon förresten, jag har ju alldeles för mycket bra musik för att blogga om det så sällan. Och man upptäcker mer varje vecka. Så - sparka på!

3 kommentarer:

  1. Tokdiggar det flummig omslaget! Blir helt hypnotiserad av holografiska färger. Musiken ja...haha! Det var väl enorma mängder knark involverad så det blir ju därefter. Kan lätt tänka mig att ha det som bakgrundsmusik när jag skapar eller gör nåt annat avslappnande.
    Tack för en sjukt skoj dag i götet förresten! Nästa gång tar vi Rösska ;)

    Och du! *Spark spark spark*!!!

    SvaraRadera
  2. Miss: Ja, omslaget är ju så jäklans bäst! Österländskt FTW här. Ja, det var leveranser i ton i taget tror jag. ;)
    Tack tack, jag är på! Och tack för sparken! ;)
    Morwen: Ja jädrans du! :)

    SvaraRadera