onsdag 18 maj 2011

Waiting for an Autopsy

Här sitter jag och lyssnar på Terrorizer - "World Downfall" från 89 (vinyl, första press, det blå/turkosa omslaget) och glädjer mig åt att jag snart skall hämta nya Autopsyplattan, en ännu blåare uppenbarelse och förhoppningsvis också brutal!


Och så är jag lite sugen på nya skivor fast jag inte borde. Varför borde jag inte? För jag har köpt tillräckligt. Och jag har kommit överrens med mig själv och plånboken att jag nu endast bör köpa budjetstyle, dvs begagnade billiga CDs, gammel bra skit alltså (har redan hittat lite, som lär dyka upp här snart). För man kan icke ta ifrån mig hela njutningen av att upptäcka bra musik, då vet man inte vad som händer...
Så vad lockar mig? Mycket! Men nu är jag speciellt sugen på de nya från Vintersorg och Vomitory. En konstig blandning kanske, men jag är lite svag för Vintersorgs folk-black metal. Jag erkänner det. Även fast "Solens Rötter" inte riktigt var min kopp té... Eller kaffe kanske man kan säga nu också!
Denna tant har nämligen fått tidig 30-årskris eller liknande och börjat dricka lite kaffe på äldre dar! Ni som känner mig vet att detta är extremt sjukt och ett udda beteende och att jag borde skickats direkt till hispan då kaffepaketet landade i min kundvagn.
Lägg till nytt beroende av piptobak (för att det är så hääärligt väder, är min ursäkt) så förstår ni att denna tédrickande tant är på väg att bli gubbe. Får en kvinna ha sådana här gubbiga beteenden, undrar jag? Skivsamlandet, organiserandet (nytt: bandtröjor i bokstavsordning i garderoben!), patchandet, kaffedrickandet, röka pipa Gandalf-style...?
Äsch, mascaran jag köpte häromdagen väger säkert upp allting till en jämnare nivå.

Återkommer med mer kvinno-gubbligheter och Autopsy!

4 kommentarer:

  1. hehe, du är ju bara för go^^
    Och jag hejar på kaffet eller som jag kallar det "livets dryck" Hade inte överlevt utan det.
    Du får tänka så här: Det är bara någorlunda sunda grejer du är beroende av... Inget knark och det du köper i materiella saker har ju en positiv effekt på humöret ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har tjuvlyssnat på Macabre eternal tack vare en viss vik där pirater bor, och den var riktigt trevlig. Ganska mastig i längden men minst hälften av låtarna var guld. Reifert är en sjuk jävel :-)

    Jag hade en kompis som rökte pipa med körsbärs tobak. Det var ganska mäktigt. Han hade även en mustach som han vaxade, men du är nog inte riktigt där än gissar jag...

    SvaraRadera
  3. Haha, jadu, if the balls drop, då är du nog officiellt en man! Men annars ser jag dig ganska mycket som kvinna.. ;)

    SvaraRadera
  4. Miss: Som en skumgubbe!
    Du låter precis som ett ex, "livets dryck", hehe mja det kanske blir det för mig med. Kanske behöver det när man når över 30... :)
    Tack, nu mår jag mycket bättre! :D

    Johan: Fyndigt hehe! :D
    Ja jävlar vad sjuk han är! Helt underbart hur han kan låta så...!
    Hehehe, nej jag tror jag hoppas vaxet! ;) Men körsbärstobak lät ju himlans gott...

    Morwen: Hehe brösten lär nog inte trilla så långt ner än iaf! ;)

    SvaraRadera