onsdag 11 maj 2011

Skivräd

Igår var en bra dag på alla sätt.
Jag käkade micromat, vilket jag inte gjort på 2-3 år. ;) Latmask.
Det positiva var att det smakade faktiskt inte så illa som jag mindes det.
Så jag tog ledigt från studier och cyklade/promenerade runt till stans alla hörn, eller några i alla fall.
Jag sålde ett gäng gamla skivor jag tröttnat på - inte gamla som i "gammalt bra skit" utan gammal skit! - och satte sprätt på pengarna direkt genom att åka på skivräd på MediaMarkt. De har mycket skumma skivor här i Skövde och rätt bra priser. Men jag brukar i princip aldrig handla där då vinyl är ett nästan helt bortglömt format för denna tyska kedja, men nu blev det en lycklig stund. 4 stycken blev det och ytterligare en till en vän.
Nytt blandat med gammalt.
Morbid Angel - "Domination" saknade jag konstigt nog på CD.
Unanimated - "In The Forest Of The Dreaming Dead" med demo-material instoppat kunde jag inte motstå.
Detta underbara band var ett av de som jag fastnade för mest back in the day och den senaste tiden har "Ancient God of Evil" snurrat några varv här hemma.
Färska "Oldarhian" med Sarke som är ett litet projekt med Nocturno Culto (Darkthrone) på sång. Riktigt skön metal, en blandning av black & thrash med mycket atmosfär. Sarke (från bland annat Khold) har skrivit all musik & text.
Primordial - "Redemption At The Puritan's Hand" hade jag tänkt skaffa mig på vinyl men nu fick det bli digitalt ändå när jag hade den rätt framför mig. Storslagen irländsk metal som vanligt från dessa herrar. Stridsfält med blodiga fallna män och dramatik. Bättre än någonsin.

Sarke:

Primordial:

Gamla goa Unanimated:

Sen kunde jag inte låta bli att rota lite på stans bästa second hand, där spenderades inte mycket pengar. 5 kronor för ett till synes oanvänt kassettband med Thin Lizzy! Helt i nyskick från 1977.
Helt klart dagens kap.
Lycklig i hågen hämtade jag upp lite billiga vinyler som anlänt.
Winter - "Into Darkness", en återutgåva av Southern Lord.
Det var inte den limiterade vita jag betalade för men det var den som dök upp, happy day.
Ser fram emot Winters mörka blandning av doom/death/punk.
Pyramido - "Salt" som jag tjatat om.
Herrarna har salt i sina ansikten, helt underbart.

Nu borde jag ju verkligen inte behöva mer musik. Får försöka att inte hitta mer musik att bli besatt av på ett tag! Lättare sagt än gjort. It's a curse!

1 kommentar:

  1. Så grymt att du hittade sånt billigt band med Thin Lizzy, och det ser ju alldeles nytt ut!

    SvaraRadera