söndag 8 maj 2011

Pyramido

På vägen till Siv och Christian, redan släpandes på vinyler, plockade jag upp ett paket från skånska Pyramido innehållandes 2 split-vinyler (en med Suma och en med Gun Mob) och en tröja, som jag köpte häromdagen.
Tack vare att en god bloggläsare tipsade mig om detta grymma band, tack Johan!
Och de skickades snabbare än man kan säga bearnaisestekt bambuflöjt!
Jag är helt såld på deras blandning av doom, sludge och hardcore. Argt och tungt, som det skall vara. Splitskivan med Gun Mob är en ny favorit redan! Sidan med de sistnämnda rensar allt pollen i luften på en halv sekund, punkrens utav helvete och oerhört skönt denna varma dag.

I fredags släpptes deras andra fullängdare "Salt" och den kommer nog hem imorgon.
Som sagt, bra helg.
Snygg tröja och fyndiga pins.

7 kommentarer:

  1. Dom lät faktiskt riktigt bra, du hade rätt!

    SvaraRadera
  2. Inte alls tokigt, ska nog införskaffa mig ett ex.

    SvaraRadera
  3. Stones: Gör så! :) Jag tror inte du kommer ångra dig.

    SvaraRadera
  4. Miss: Visst är det! Jag är svag för träd och rötter som fasen hehe så det är tur att doomband gör grymma tröjor. ;)

    SvaraRadera
  5. Haha, de där knapparna var ju lysande! Kul att du gilla bandet också, så här i efterhand tror jag att Salt fick lite för snålt betyg av mig (3/5) men den är inte helt lättigenomtränglig, jag skyller på det.

    SvaraRadera
  6. Johan: Ja, enkla men geniala! :D
    Min vinyl kom igår och den ligger på lyssningshögen men jag kan tänka mig att Pyramido i fillängdaformat tar lite tid. En del tar ju en-två veckor på sig om man lyssnar ofta så det är ju svårt om du har mkt att recensera. Hittar inte din recension men vill gärna läsa den! :)

    SvaraRadera