söndag 8 maj 2011

Helgäventyr och musikbrus

Just nu har jag en ovanligt bra och skön helg. Än så länge har jag hunnit med att fika ute med trevliga töser och hamnade till slut på pubben och njöt av några goda mörka öl.
I brist på Newcastle fick Kilkenny duga.
Té och cheesecake. Nyttigt båda två, säger vi.

Sedan blev helgen ännu trevligare av lite tv-spelande och en kväll i musikens tecken. Vi samlade ihop en hög vinyler och begav oss till Siv och hennes Christian Älvestam (Torchbearer, Unmoored, Quest Of Aidance, Miseration, A Few Against Many, Solar Dawn etc - kreativ karl!).
Väl där fick jag en tidig present i form av tre gamla godingar på CD! Hur han lyckades pricka in just dessa som jag saknar i min skivsamling är ett under, då jag har rätt mycket från den tiden. Haha, humoristiskt är det då jag nästan köpt dem flera gånger förr i tiden men det var ju oerhört härligt att påminnas om den gamla goda tiden. Så söndagen spenderas lyssnandes på dessa!
Grymt bra presenter!
Mörk Gryning, Midvinter och Eucharist.

Men inte nog med det, han föresedde mig med lite Quest Of Aidance-godis också i form av en EP, promo-CD och tröja. Det är inte varje dag man blir så musikbortskämd av någon annan än en själv, hehe. ;) Tack!
Quest Of Aidance levererar en härlig dos av köttig death & grind. Älvestam brölar bra som vanligt och man imponeras av hur han kan variera sin röst mellan gutturala underjordiska bröl som i Quest... till rensången som hörts i bland annat tidiga Scar Symmetry och numera Solution .45. Och för att inte tala om skrikandet i gamla hederliga Unmoored. Och även i Torchbearer.

Lyssna:

6 kommentarer:

  1. Mycket trevlig helg, och än är den inte slut! <3

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för en sjukt trevlig helg! Den blev ju bra även om jag jobbade^^ Vilket brukar vara svårt att få till!
    Vi här hemma hoppas på att kunna fixa fler vinyl/tvspels kvällar inom snar framtid.
    Och snart kan vi även slå våra ölglas ihop på The Bishops Arms ;)

    SvaraRadera
  3. Erdena: Nej man skulle bli skiträdd också innan helgen var slut! ;) Hehe!

    Miss: Åh vad bra att du tyckte den blev lyckad! Hoppas du inte var alltför trött.
    Det hoppas vi med och ser fram emot både pub- och musiktrevligheter! :)

    SvaraRadera
  4. G'dmn, den där QoA-LP:n!! Den skulle man ha, som bonus ett av de snyggaste omslag Pär har gjort.

    SvaraRadera
  5. Johan! Riktigt snyggt omslag ja! :) Vill du köpa ett ex? Du kan säkert köpa från Christian själver, han finns på Facebook och har du inte det så får vi hitta en annan lösning om du vill ha en MLP. :)

    SvaraRadera
  6. FB have jag icke (våga vägra!), så jag hör av mig så klurar vi ut något.

    SvaraRadera