söndag 28 november 2010

Söndagsdoning och vinterkaos

I fr3dags vart man bjuden på fest och det var himlans trevligt. Bra människor med bra musiksmak.
Och grymt bra filmsmak med! Kändes ju nästan som hemma på många sätt.
Födelsedagsbarnet visade sig tycka om Khold och då kom jag på att jag kanske borde förklara namnet på denna blogg en kort sväng. Khold fra Norge släppte 2005 skivan Krek som innehåller låten "Blod og blek" som jag då helt enkelt gjorde om. För att det är norska, och låter inte helt fel. ;)
Video från den skivan här.
I samtalet dök även Troll med "Drep De Kristne" upp och då kom jag på min vackra gamla tröja som jag har då och då men som tyvärr börjar ramla ihop. Känns den igen? Japp, det är en av de tröjorna Euronymous tryckte upp i sin butik/tillhåll Helvete. Och ja, jag tänker fan fortsätta använda den tills den ramlar ihop.


Då detta är en ganska jobbig dag för mig plus att jag har redig tandvärk så har jag efter mathandling försökt sysselsätta mig med ihärdigt Hawkwind-lyssnande och småfixande här hemma. Då jag känt extra mycket för att kolla på film den senaste tiden och därför beställt diverse skumma filmer/serier behövdes det göra plats för mer DVDs om vi inte skulle behöva köpa en ny hylla precis nu. Så nu har det plockats och plockats. Tur att jag redan har ordning på mina skivor må jag säga! Men jag passade på att införskaffa en lampa att ha vid skivspelaren och jag tycker det blev ännu mysigare än förut. Sambon instämmer som tur är. Nu ser man allt jävla damm! ;)

3 kommentarer:

  1. Det blev så himlans fint! Duktig! <3

    SvaraRadera
  2. Liiiiite avis på din drep de kristne t-shirt där måste jag säga ;-)
    Kul att ni kände er som hemma.
    Chucky!!!^^ och ena ljustaken där känner jag igen från Christians skivhylla! Likadan smak..nä;-)

    SvaraRadera
  3. Miss Anthropia: Förstår det. ;) Hehe ja den är fin! Har en fin Burzum-tröja också, den skall jag lägga upp någon dag. :)
    Haha ja jag såg att han hade en likadan och visst verkar vi lite lika i smak. :) Så nyttigt och bra att han tycker om Bo Hansson också!

    SvaraRadera