onsdag 2 februari 2011

Burzum - "Fallen" smakprov!


Här kommer det lite smakprov på hur låtarna från den kommande plattan "Fallen" låter. Jag tycker det låter strålande och har ännu svårare för att hålla mig lugn och tålmodig ända fram till i början av mars då min vinyl kommer.
Tydligen kan man redan nu skaffa skivan i mp3-format men jag är ju inte alls så förtjust i mp3 så jag tvingas att vänta. Men ni som inte tycker sådant spelar roll - lyssna och njut!

Förresten, vad tycker ni om för format bäst? Vad samlas det på - CD, vinyl eller mp3? Eller kanske kassettband? Let me know!

6 kommentarer:

  1. hmm, jag har ju inte haft en vinylspelare nån gång så det har automatiskt blivit cd`s.. Nu däremot kan jag ju låna älsklings vinyl spelare..., anar jag nya inköp på nytt format ;)

    SvaraRadera
  2. Jag skall vara sådär lagomt originell och svara vinyl på detta:) Jag köper dock fortfarande även kassett till och från, nu senast Malevolent Creation's "Retribution" platta som jag fick ge hela 10:- för. Självklart en hel del CD´s också, mp3's men oftast endast i förhandslyssnings-syfte inför ett framtida inköp. Detta gäller även kommande Burzum plattan, han har gjort det igen! "Fallen" är en av "Årets plattor 2011" och jag längtar till dagen då vinyl-versionen dimper ner i brevlådan.

    P.S: Miss Anthropia, var rädd om älsklingens vinylspelare;)

    SvaraRadera
  3. Miss: Hehe ja det är bra det! Jag tror det är tredje och fjärde vinylspelaren som är igång här hemma, slitit ut några. :D Njut av det analoga!
    CD är ju förträffligt och lättillgängligt det men allting blir ju lite mer mys och meditation med wax.

    Kuno: Haha, ja vi äro oerhört originella i denna tid. Men vad trevligt med kassetter! Det är riktigt mysigt att plocka fram lite kassetter och lyssna ibland. :)
    Ohhh! Jag försöker att hålla mig och vänta på vinylen! Bara för det var jag tvungen att boka ett till ex i annan färg nu, som om jag skulle få hem tidigare... Nääh. :) Jag ser fram emot denna så innihelsike verkligen, älskar "Belus". Varg har intagit de norska skogarna igen, här för att stanna?

    SvaraRadera
  4. Själv har jag väntat och väntat på att Swedrock skall skicka nyhets-mail med rubriken "Förhandsboka Burzum-Fallen LP". Men just nu, denna kväll fick det bli nog med väntande och ett köp har nu registrerats på PHD. 29,99£ fattigare,Satan att punden är så hög i kurs...325kr fattigare, men värt det i slutändan dock.´;)

    SvaraRadera
  5. Kuno: Tycker jag låter som ett klokt beslut! Jag köpte den röda där och det blev dyrt som sjutton men då vet man att en är på gång! Ginza har så man kan förhandsboka den genomskinliga samt svarta, det blev en clear wax där med. Bunkra, bunkra. ;)

    SvaraRadera