onsdag 12 januari 2011

Skivhylla och Exciter

Nu har det varit ett litet uppehåll igen, då jag varit alltför lat - fy!
Kan jag skylla på att jag varit för extatisk över väntandet på hyllan för att rofyllt sitta ned och skriva i denna blogg? Kanske.
Kan jag skylla på att jag som vanligt varit för besatt av musik och ständigt fastnat på nya skivsiter? Möjligen.
Eller har jag fastnat under en katt och inte kunnat ta mig loss? Också mycket troligt.
Igår kom o helgade skivhyllan i alla fall. Och direkt tvingades sambon att hjälpa till i byggandet av hylla, det gick våldsamt till - alltså mot hyllan och inte mot sambon - och några timmar senare var den uppe och avdammad och alla mina vinyler hade fått en mycket respektabel förvaring. En sådan här skönhet blev det: Heliga skivhylla nummer ett.
Nu ser det plötsligt ut som jag inte har så många skivor då den inte blev helt fylld, sambon håller dock inte med och understryker att jag faktiskt har massor. Rätt svar. ;)

En skiva nu fått en ny sovplats och som det lyssnas på då och då som jag missat rekommendera i bloggen är Exciter - "Heavy Metal Maniac" som kom 1983. Speed/thrash/kanadensiskspankspankbangbang metal som är ett bra komplement mot amerikanska band som Metallica och Slayer. Exciters debut och himlans charmig sådan, för vem fasen kan inte tycka titelspåret är grymt? Lyssna.
Låter bäst på originalpress. Sådana här släpp får mig att bli lite mer vän med 80-talet.

1 kommentar: