söndag 30 januari 2011

Präst, läder, hjärnsallad och en rejäl rot

Nu har jag varit riktigt dålig på att uppdatera igen, och framförallt att lägga upp bilder på skivorna som trillat in. Skärpning!
Idag var det över 200 bilder av som jag inte överfört till datorn, fy på mig. Nu kommer alltså en del som jag fått tag i det sista och som jag verkligen kan rekommendera.

Bastard Priest
- "Under The Hammer of Destruction" som är en riktig käftsmäll! Debutplattan är en jäkligt skön blandning av hård punk och gammal svensk döds. Rekommenderas som fasen och smakar extra bra mellan lite Carcass och Napalm Death, mums. Ett av de bästa släppen som kom ur Sverige 2010. Favoritlåten "Total Mutilation" måste du bara höra, här!
Och efter den väldigt härliga skivan passar det väl utmärkt med lite Motörhead?
"No Remorse"-samlingen i läderomslag såklart. Låter kungligt och Lemmy är mannen hela dagen (eller iaf några timmar om man spelar hela skivan, vilket man såklart gör ;)).En till klassiker, om vi snabbt hoppar över till progressive istället, är ELP (Emerson, Lake & Palmer) och "Brain Salad Surgery" som verkligen opererar om i ens skalle och gör att man blir lite tokigare än vanligt. Och ganska förvirrad ett tag. Därför är den mycket bra. Och vem tycker inte om Giger? Bytte till mig detta lite slitna ex. Jag skyr inte från slitna omslag eller småslitna skivor, tycker det kan ha sin charm väldigt ofta... Sen går det ju alltid att köpa ett finare ex senare. ;)
Snabbt som fan drar vi vidare till Tjeckien och Root igen såklart! Engelska "The Revelation" släpptes nyligen och är ju en råare version av förstaplattan. Kanske inte nödvändig i skivsamlingen om man inte tycker att Root och Master's Hammer är det grymmaste som kommit ut ur Tjeckien, och det gör ju jag så därför måste jag äga denna silvriga guldklimp. Fin bok och poster med. 180 grams vinyl of course. Är den inte vacker?

1 kommentar: