onsdag 12 oktober 2011

Bastard Priest och Nihilist!



För ett tag sedan släppte Bastard Priest sin andra skiva "Ghouls Of The Endless Night" som jag skrev om precis innan. Jag förbokade den limiterade "lyx"-vinylen och den anlände snabbt. Den har bara fått några snurr på skivspelaren än så länge då jag haft fullt upp med massa skivor men hittills kan jag säga att det låter bra - det levereras skitig punkig old school death metal som på första skivan! Och visst är die hard-utgåvan fin? Bilden gör inte färgen rättvisa.

Nu när det svämmar över av nya band som ger sig på old school döds så håller jag mig nog rätt mycket till Bastard Priest, då jag annars är rätt nöjd med de gamla banden och deras släpp. Själv är man ju 30 år och har hört gammal death metal rätt länge och man blir lite mättad.
Men njut av lite mangel!

Och apropå det så förvarnade jag ju också om att Southern Lord skulle släppa en finutgåvaav Nihilist demos. Jag tror man kunde välja mellan tre färger och jag tog i alla fall guld, eftersom jag knappt har en enda skiva i den färgen och jag tyckte den såg grymmast ut. ;)
Och det är en fin utgåva! Det är nog allt man behöver med Nihilist kan jag tycka, och speciellt kul är ju att det medföljer en guldsjua med Entombed.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar