onsdag 25 november 2009

Vinyl 3


Death - "Spiritual Healing" på bloodsplattered vinyl. Mycket mysigt. Detta är en av de bästa skivorna som Death gav ut, jag älskade den för 10 år sen och älskar den ännu mer nu när den är blodfläckad. ;) Lyssna, grunna över texterna och ägna en tanke till Chuck som inte finns med oss längre.


Celtic Frost - "To Mega Therion" som är ett album som man kan lyssna på hur många gånger som helst utan att tröttna. Detta är ren undergång, diaboliskt mässande, konstiga tongångar, mänskliga offer till den jävligaste av alla etc, etc. Det blev bildskiva för jag är så förtjust i Giger.


Mercyful Fate - "Nuns Have No Fun", första EP:n med dessa gudar. Man måste antingen älska eller hata dem, i mitt fall älskar jag King Diamond och hans originella stämma. Har i alla fall letat efter den här länge och äntligen fick jag den, och visst blev jag ganska mycket fattigare - men det var det värt! En klassiker. Och vilken konst att titta på... ;)
Och så King Diamond - "Them" som är en av de bästa skivorna den danske kungen har gjort. Tänk att King, en grandma och ett téparty kan bli till något så vrickat och bra.


Burzum - "Det Som En Gång Var" & "Hvis Lyset Tar Oss". Inte hunnit lyssna på så mycket ännu (många inköp just nu) men skall ge dem tid snart. Såklart har jag skiten på cd men vinyl är mycket goare. Nu gäller det att rycka tag i "Filosofem" någonstans så har jag de två bästa, dvs "HLTO" och den sistnämnda, underbara underbara skivor med mycket speciell stämning.


Lite Immortal har jag fått tag i, men ännu inte tillräckligt. Mest är jag ute efter "At the Heart of Winter" på vinyl men har inte fått vantarna på ett exemplar ännu. Detta är i alla fall de första två skivorna och speciellt "Pure Holocaust" låter gött i detta format.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar