onsdag 25 november 2009

Vinyl 2


Funeral Mist - "Maranatha" är ännu en av nytillskotten i skivbacken. Pressad på 180 grams och med ett mycket fint omslag meg riktigt grym stil. Och detta är ett originellt verk, texterna är väldigt speciella då de skrivna väldigt bra och samtidigt riktigt ironiska mot Bibeln och kristendomens fromma skara. Och självklart Mortuus på sång! Så frågan är om man borde satsa på den nya från Marduk eller nöja sig med denna? Eftersom den är rätt bra...



Hypocrisy - "A Taste of Extreme Divinity" köpte jag nyligen, med den följer också med en extra 7:a som faktiskt kändes mer som den borde ha varit med på albumet. 180 gram den också såklart, vilket känns tungt och stabilt. Skivan växer mer och mer fast låtarna sitter inte riktigt hundra, men jag kanske är lite för kräsen då jag har haft t ex låtar som "Inseminated Adoption" i huvudet under ett antal år och då blivit lite bortskämd. Trevligt släpp i vilket fall!


Reverend Bizarre - "Harbinger of Metal" är inte heller det någon black metal men så jäklans skön ändå! Detta är mysig och mystisk finsk doom. Och en väldigt intressant och bra cover de gjort på "Dunkelheit" av Burzum. Konstigt nog är detta en EP men den är dubbel och är ungefär en timme lång... De har heller inte sparat på paketeringen, kolla på det fina omslaget! Det glädjer ett hedniskt hjärta...!

2 kommentarer:

  1. Reverend Bizarre-plattan har jag också, så djävulusiskt bra! givetvis upptäckte jag detta fantastiska band precis när dom hade lagt av... kolla här "http://brm.blogg.se/2010/september/2-ep-reverend-bizarre-harbinger-of-metal.html"

    Otroligt cool blogg du har förresten, här ska jag börja hänga!

    SvaraRadera
  2. Ja, den är en riktig guldklimp! :)
    Tackar så mycket! Då säger jag detsamma, hehe.

    SvaraRadera