onsdag 18 november 2009

Armagedda

Återigen har det gått för lång tid sedan jag skrev, jag måste skärpa mig i detta.
Men försök att se det från den ljusa sidan - jag har ägnat mycket av tiden till att lyssna på musik, främst på vinyl. Och letat efter ny musik såklart.
Har fått tag i Armagedda - "Ond Spiritism", vilket är en skiva som jag blev förälskad i direkt. Egendomlig lite långsam black metal på gammelsvenska med en riktigt mörk charm och konstiga kyrkklockor. En ny favoritskiva alltså! Så den är väl värd att kolla upp.
Nästa projekt blir att någon gång försöka få tag i den på vinyl. Nyligen fick jag nos på en men valde att tipsa min sambos bror om den så han kunde gå först i tur med inskaffandet.



Vidare så har jag hittat ännu mer vinyl, väntar bland annat på en originalpress av Dissection - "Storm of The Lights Bane" som borde komma i veckan. Härligt att äntligen få höra denna underbara klassiker på LP!
En skiva som inte hör till i black metal-kategorin är "Night Is The New Day" med Katatonia, som släppts i 2-LP limited edition i 1000 kopior av deras skivbolag Peaceville och som jag har beställt också.
En lugn dag skall jag plocka fram kameran och fota lite av mina nya och gamla dyrgripar och lägga ut dem här till allmän beskådning.

Och - snart skall recenseringen börja på allvar. Jag kommer bland annat att dissekera den nya fullängdaren av Dark Funeral. Och mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar