måndag 11 april 2011

Våren är kommen, låt oss bli höga på eld...?

Den senaste tiden har det varit lite fullt upp, därav tystnaden... Igen. :P
Det har hunnits med en tripp till Ullared (!), mycket tv-spelande, vårstädning och inoljning av utemöbler, fönsterputsning och som alltid vid vårens ankomst får jag lite grönare händer och dyrkar moder jord genom att så lite växter och kryddor. Som ni förstår har jag alltså blivit lite mer tantig, och det är härligt! ;)
Här är det lite praktmalva som skall växa upp genom mycket metalterapi.

Mina mediterande katter, lyssnandes på månadens skivhög.

Äntligen är samlingen med High On Fire-plattor komplett! Inte är det någon stor mängd skivor direkt, men det har inte prioriterats.
Skönt att variera lite black metal-rens, dödsmangel, rymdprogressive, dyster doom och thrash-riv med lite High On Fire-rockande. Färgerna på vinylerna var hemliga så när jag trött öppnar några av dem konstaterar jag att jag fått (vad jag tycker är) 1 pee-colored, 1 poo-colored och en moss-färgad - härligt! Samtliga naturfärgade alltså! ;)
Nyaste alstret "Snakes for the divine" saknas på bild, detta är de första fyra.

Favoritskivorna är absolut "Surrounded by thieves" och "Death is this communion" men samtliga är riktigt sköna på olika sätt. Bonus 7:an till förstaplattan innehåller även en grym cover på en gammal dänga med Celtic Frost gjord med lite Motörhead-feeling.
Här kommer "Wolfspeed"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar