Visar inlägg med etikett Nihilist. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Nihilist. Visa alla inlägg

onsdag 12 oktober 2011

Bastard Priest och Nihilist!



För ett tag sedan släppte Bastard Priest sin andra skiva "Ghouls Of The Endless Night" som jag skrev om precis innan. Jag förbokade den limiterade "lyx"-vinylen och den anlände snabbt. Den har bara fått några snurr på skivspelaren än så länge då jag haft fullt upp med massa skivor men hittills kan jag säga att det låter bra - det levereras skitig punkig old school death metal som på första skivan! Och visst är die hard-utgåvan fin? Bilden gör inte färgen rättvisa.

Nu när det svämmar över av nya band som ger sig på old school döds så håller jag mig nog rätt mycket till Bastard Priest, då jag annars är rätt nöjd med de gamla banden och deras släpp. Själv är man ju 30 år och har hört gammal death metal rätt länge och man blir lite mättad.
Men njut av lite mangel!

Och apropå det så förvarnade jag ju också om att Southern Lord skulle släppa en finutgåvaav Nihilist demos. Jag tror man kunde välja mellan tre färger och jag tog i alla fall guld, eftersom jag knappt har en enda skiva i den färgen och jag tyckte den såg grymmast ut. ;)
Och det är en fin utgåva! Det är nog allt man behöver med Nihilist kan jag tycka, och speciellt kul är ju att det medföljer en guldsjua med Entombed.


onsdag 31 augusti 2011

No more homeless records

Litet kort inlägg om lite få skivor som hittat hem till skivhyllorna på olika sätt.

Var i Göteborg en sväng nyligen med några vänner, tog en öl och fikade och tutade lite i pipan och fick med mig endast dessa två hem:
Jericho med sin självbetitlade skiva som jag redan har på vinyl. Progressiv tidig hårdrock (1972) från Israel! Grymt bra, rekommenderas om ni missat detta.
Emerson, Lake and Palmer med "Tarkus" som jag tidigare helt struntat i av någon anledning (fast jag har "Brain Salad Surgery" och diggar den). För 40 kronor blev den i alla fall min och det är jag glad för då den är riktigt skön och underlig.

Jag hittade en grekisk(!) liten distro med gratis frakt som jag bestämde mig för att testa.
Det gick sådär först då plattorna inte dök upp men efter lite kontakt med bolagskillen hade det blivit ett misstag och han ursäktade sig genast genom att jag fick välja en gratis skiva också.
Briljant! Så borde flera göra omgående. Stora bolag krånglar hela tiden tycker jag, men det är väldigt sällan de gör en likadan gest utan att man tjatar på dem. Heder åt grekiska Sonic Age!
Nihilist och alla demosar samlade på CD:n "1987-1989" med fet booklet, Bolt Thrower med nyaste "Those Once Loyal" (den enda jag saknar på vinyl, den är svindyr) och Atheist - "Piece Of Time" som jag valde gratis. Och det gjorde jag rätt i, den har jag velat ha länge! Detta var en fin utgåva på CD med låtar från demosarna "Beyond", "Hell Hath No Mercy" samt "R.A.V.A.G.E. On They Slay" och intressant booklet. Skivan är ett tekniskt underverk och ger mig samma känsla som Death.


Räck upp handen ni som missade den fina utgåvan av Nihilists demos på 7:or som kom för ett bra tag sen! Jag gjorde det verkligen.
Men misströsta inte, för nu kommer snart Southern Lord att ge ut demomaterialet på vinyl men dock i stort format istället. Välj mellan olika färger på omslaget.
Jag har redan valt och förbokat detta, nu tänker jag inte missa det!