Det har varit mycket att göra det sista, haft fullt upp med körlektioner och att äntligen fixa körkortet samt få tag på en vettig bil. Phu! Och nu är det fixat! Härligt! Men då vill man ju ut och åka hela tiden så vinylerna har fått stå lite ensamma men ikväll blir det ett rejält lyssnande på de senaste inköpen.
Jo, jag har ju hunnit se på två konserter också - Opeth och Motörhead. Oj oj oj! Mer om dem när jag har igång datorn. Egentligen har jag nog inte landat från dem ännu. Båda var så bra på olika sätt...!
Ikväll spelad det bland annat "Welcome back my friends, to the show that never ends ~ Ladies and Gentlemen" - Emerson, Lake & Palmer.
Finns det inget kortare namn? ;) Det är iallafall en fin trippel-LP som jag hittade i Gbg första trippen dit, så gott som ospelad. Och jävlar vad det svänger! Tycker man om de första skivorna med ELP är denna lite skoj att lägga på spelaren och njuta av då det är en bra blandning på låtarna.
Jag har de första 4-5 plattorna nu och älskar dem verkligen, mer än vad jag trodde. Det är ju stundtals rätt symfoniskt och vissa är väldiga pianoballader men sen bryts allting av med komplexa taktbyten och rätt hårt progressive. Så jag finner ELP stundtals ganska utmanande och det är inget jag lyssnar på när jag är jättetrött och vill chilla utan snarare nåt att hämta energi ur.
Så, vad tycker ni om dessa herrar?
Visar inlägg med etikett Emerson Lake and Palmer. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Emerson Lake and Palmer. Visa alla inlägg
lördag 17 december 2011
onsdag 31 augusti 2011
No more homeless records
Litet kort inlägg om lite få skivor som hittat hem till skivhyllorna på olika sätt.
Var i Göteborg en sväng nyligen med några vänner, tog en öl och fikade och tutade lite i pipan och fick med mig endast dessa två hem:

Jericho med sin självbetitlade skiva som jag redan har på vinyl. Progressiv tidig hårdrock (1972) från Israel! Grymt bra, rekommenderas om ni missat detta.
Emerson, Lake and Palmer med "Tarkus" som jag tidigare helt struntat i av någon anledning (fast jag har "Brain Salad Surgery" och diggar den). För 40 kronor blev den i alla fall min och det är jag glad för då den är riktigt skön och underlig.
Jag hittade en grekisk(!) liten distro med gratis frakt som jag bestämde mig för att testa.
Det gick sådär först då plattorna inte dök upp men efter lite kontakt med bolagskillen hade det blivit ett misstag och han ursäktade sig genast genom att jag fick välja en gratis skiva också.
Briljant! Så borde flera göra omgående. Stora bolag krånglar hela tiden tycker jag, men det är väldigt sällan de gör en likadan gest utan att man tjatar på dem. Heder åt grekiska Sonic Age!

Nihilist och alla demosar samlade på CD:n "1987-1989" med fet booklet, Bolt Thrower med nyaste "Those Once Loyal" (den enda jag saknar på vinyl, den är svindyr) och Atheist - "Piece Of Time" som jag valde gratis. Och det gjorde jag rätt i, den har jag velat ha länge! Detta var en fin utgåva på CD med låtar från demosarna "Beyond", "Hell Hath No Mercy" samt "R.A.V.A.G.E. On They Slay" och intressant booklet. Skivan är ett tekniskt underverk och ger mig samma känsla som Death.
Räck upp handen ni som missade den fina utgåvan av Nihilists demos på 7:or som kom för ett bra tag sen! Jag gjorde det verkligen.
Men misströsta inte, för nu kommer snart Southern Lord att ge ut demomaterialet på vinyl men dock i stort format istället. Välj mellan olika färger på omslaget.
Jag har redan valt och förbokat detta, nu tänker jag inte missa det!
Etiketter:
Atheist,
bolt thrower,
Death,
Emerson Lake and Palmer,
Jericho,
Nihilist
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
